Říjen
Mlčenlivý mizantrop Clemente, živící se lichvou a zastavárenskou činností, jednoho dne nalézá ve svém bytě novorozeně. Jeho zbožné sousedce Sofii, která se o dítě začne starat, se tak naskytne šance utéct skličující samotě. Komedie s prvky černého humoru získala letos v Cannes ocenění poroty sekce Un certain regard.
Mlčenlivý zastavárník Clemente není kvůli profesi, kterou zdědil po otci, mezi lidmi příliš oblíben. Jeho nevzrušivě plynoucí a pohodlně monotónní život jednoho dne naruší novorozeně, nečekaný plod pravidelných návštěv u žen pochybných mravů, který nalezne ve svém bytě. Zatímco se Clemente snaží najít matku dítěte, vstupuje do hry sousedka Sofie, pro niž zamračený lichvář představuje šanci utéct skličující samotě. Zbožná žena, která se o nemluvně začne starat, vnáší do Clementova života něco, čemu se muž po čtyřicítce dosud úspěšně vyhýbal – emoce. Lakonicky a s černým humorem vyprávěný příběh snímku, který si získal srdce laické veřejnosti i uznání odborné kritiky na letošním festivalu v Cannes, je zasazen do autentického prostředí peruánské metropole, jejíž ulice patří právě v měsíci říjnu náboženským rituálům. Jedni z největších talentů současného latinskoamerického filmu vzdali svým celovečerním debutem originální hold obdivovaným režisérům Jimu Jarmuschovi, Akimu Kaurismäkimu a Robertu Bressonovi.