Písně bardů
Povídkový film z exotických oblastí Indie a Mali, v němž vyslechneme tři písně, tři příběhy a bezpočet nadčasových mouder. Dynamický snímek se sympatickými postavami oslavuje lidové vypravěčství i lidskou prostotu, ve které nachází mnoho obecně platných ponaučení.
Sběrač odpadků Sahir odmítne chápat zranění svého syna jako zlovůli osudu a vypuknuvší válka mu dá za pravdu. Malý Bouba dostane za úkol zjistit, v čem spočívá největší lidská moudrost, a najde při tom lásku. A Sonam musí prodat svůj dobytek a absolvuje s ním cestu Himálají, která se navzdory tomu, že zvíře neprodá, ukáže jako přínosná. Všechny tři příběhy jsou podány formou tradičních písní, které prolínají poutavým filmovým vyprávěním, v němž se postavy neustále o něco snaží, a díky tomu snímek trvale udržuje pozornost diváka. Obyčejní hrdinové jsou zde přirozenými nositeli moudrosti a film se systematicky povznáší nad banální šarvátky. Namísto toho se soustředí na každodenní krásy prosté lidské existence i na to, jak blízko k sobě mají různé národy bez ohledu na geografickou vzdálenost. „Když přijde na věc, o povaze naší existence uvažujeme všichni stejně, ať už jsme hinduisty, křesťany, muslimy, buddhisty, židy nebo anarchisty, ateisty či animisty," dodává k tomu režisér.