Když šestadvacetiletá Simone (Pascale Bussièresová) cestou na letiště usne za volantem, havaruje a jako zázrakem nehodu přežije, rozhodne se poprosit nejlepšího kamaráda Philippa, jenž ji už léta miluje, aby ji přivedl do jiného stavu. Vizuálně výjimečná existenciální komedie s prvky road movie, která nemusí skončit šťastně.
Když šestadvacetiletá Simone (Pascale Bussièresová) cestou na letiště usne za volantem, havaruje a jako zázrakem nehodu přežije, přehodnotí celý svůj dosavadní život. Vzdá se práce modelky a požádá svého nejlepšího kamaráda, nedostudovaného medika Philippa (Alexis Martin), aby ji přivedl do jiného stavu. Philippe, pro něhož je Simone celých šest let nedosažitelná femme fatale, v žertu odpoví, že jí vyhoví pouze někde na poušti, a tak se následujícího dne oba octnou v Utahu, nedaleko Salt Lake City, a všude kolem nich je jen písek. Jenže i mimo poušť se oba občas cítí jako pouhá zrnka písku, jako duchové, které ostatní lidé přehlížejí a oni zase ignorují je. Existenciální komedie s prvky road movie, která vůbec nemusí skončit šťastně, neboť oba protagonisté mají strach žít s člověkem, kterého milují nejvíce, a tento strach může překonat jen hrozba přicházející z okolního světa. Jak se dvojice zachová tváří v tvář taxikáři, který je chce zanechat v poušti, jak se vyrovná s nálezem zuhelnatělé mrtvoly u silnice? Jak stráví noc v letištním hotelu v japonském stylu, kde pokoje připomínají kabinu kosmické lodi? Přijde po pěti dnech nastaveného srpna vůbec září? Snímek vyniká úspornými dialogy a hereckými výkony hlavních představitelů, existenciální atmosféru umocňuje vynalézavá kamera Andrého Turpina. Villeneuvova dlouhometrážní prvotina, která se promítala v Cannes v sekci Un certain regard a za niž byl režisér nominován na cenu Genie.