Příběh 52
Mladý řecký film / 2011 / Istoria 52 / Řecko 2008
Iasonas a Penelope se seznámí na večeři a začnou spolu chodit. Jednoho dne se Iasonas vzbudí a zjistí, že Penelope je pryč. Nemůže si však vzpomenout, co se stalo. Její zmizení ho uvrhne do stavu zoufalství a vyvolává u něj zmatené halucinace.
Iasonas (Jiorgos Kakanakis) se na večeři s přáteli, kterou pořádá u sebe doma, seznámí s Penelope (Serafita Grigoriadová). Tím vše začne. Tím bude vše stále začínat. Chodí spolu, poznávají se, až se nakonec Penelope k Iasonasovi nastěhuje. Dokáže s ní sdílet vše, dokonce i dětskou hru, při které se snaží ovládat sny. Pak se ale Iasonas jednoho rána vzbudí a zjistí, že Penelope zmizela. Neví, kam ani proč odešla, nevzpomíná si, co se stalo. Můžou za to jeho chronické bolesti hlavy nebo tajemství z minulosti, jež ho stále víc vzdaluje skutečnosti? Iasonas musí najít způsob, jak dostat paměť i vlastní život opět pod kontrolu. Něco mu v tom však stále brání. Je to dětská hra, k níž se vrátil, či psychická porucha? Nebo je to nevysvětlitelný přírodní jev, časový vír, jenž ho stahuje hloub a hloub? Psychologický thriller bez vykoupení, vyprávěný jasným vizuálním jazykem.