Tyranosaurus
Tři ceny z festivalu Sundance zdobí režijní debut herce Paddyho Considinea, temné drama o setkání dvou nešťastných osamělých lidí – agresivního vdovce Josepha (Peter Mullan) a prodavačky v charitativním obchůdku Hannah (Olivia Colmanová), jejíž osud je snad ještě temnější než Josephův.
Největší kvalitou soustředěného, formálně strohého a neokázalého snímku jsou herecké výkony hlavních představitelů, Petera Mullana a Olivie Colmanové, kteří si zopakovali své role z Pod psa a oba i s režisérem získali za své výkony mezinárodní ceny na letošním festivalu Sundance. Celovečerní debut Paddyho Considinea vychází z jeho krátkého snímku Pod psa, v němž zkoumal postavu zahořklého agresivního vdovce Josepha i jeho setkání s prodavačkou Hannah, pracující v charitativním obchodě. Zatímco Josepha pro sebe podle vlastních slov objevil důvěrně, postava Hannah ho nadále lákala. Considine nabízí syrové, temné drama o dvou osamělých bytostech, jejichž osudy postupně odhaluje. Vychází tak najevo, že Hannah, jejíž víra a dobrota se Josephovi zpočátku zdály jako uklidňující útočiště, žije v pekle mnohem horším, než si kdo dokáže představit. Vztah, který se mezi nimi nesměle rodí, může být pro oba nadějí na vykoupení...