Dům
Eva je v maturitním ročníku a po skončení střední školy touží uniknout z dusivé atmosféry rodného zapadákova a vydat se poznávat svět. Její zatvrzelý, panovačný otec má ovšem jiné představy: se zarputilým úsilím staví pro dceru na rodinném pozemku dům. Drama ze současnosti, které dokáže nepatrným, avšak naléhavým okamžikům všedního života propůjčit hodnotu obecně platné výpovědi.
Podobně jako její čeští generační kolegové Bohdan Sláma nebo Alice Nellis dokázala i nadaná slovenská scenáristka a režisérka Zuzana Liová ve filmu Dům propůjčit nepatrným, nicméně naléhavým okamžikům všedního života hodnotu obecně platné výpovědi. Její neokázalé, zato však dokonale vyvážené drama, realistický příběh o mezigeneračním střetu, se odehrává v jakési zapadlé vesnici současného Slovenska, v prostředí zatíženém zarytou nevraživostí, živenou starými křivdami. Dílo se vyznačuje jemným pozorovatelským uměním a pozoruhodnou hloubkou vhledu do charakterů postav. Hrdinka Eva je v maturitním ročníku a po skončení střední školy touží uniknout z dusivé atmosféry rodného zapadákova a vydat se poznávat svět. Její zatvrzelý, panovačný otec má ovšem jiné představy: se zarputilým úsilím staví pro dceru na rodinném pozemku dům. V autorčině precizně vystavěném scénáři promlouvají o očekáváních a tužbách postav významné pohledy a opakovaná gesta mnohdy výmluvněji než slova.