Pohádky noci
Francouzský animátor Michel Ocelot navazuje na svá předešlá pohádková díla sérií šesti příběhů, které v zešeřelém starém kině inscenuje trojice postav. Okouzlující příběhy dokresluje subtilní, místy i lehce podvratný humor. Snímek byl součástí soutěžní sekce MFF v Berlíně.
Noc co noc se dívka, chlapec a starší technik scházejí ve staromódním kině, aby dali průchod své fantazii a postupně inscenovali šest pohádkových příběhů. Ty se odehrávají na různých kontinentech a důvtipně i s důrazem na tradici představují několik bojů o princezny či záchrany království. Romantické i dobrodužné příběhy v sobě nesou zřetelná poselství, ale též nepřehlédnutelný humor, mnohdy narušující pohádkové stereotypy. Proč by měl mladík toužit po princezně a půlce království, když má doma svou milou, a navíc jde o království mrtvých? Francouzský animátor Michel Ocelot kombinuje tradiční animaci siluet, proslavenou již v roce 1926 snímkem Lotte Reinigerové Dobrodružství prince Achmeda, s moderními technologiemi (snímek byl uveden také ve stereoskopickém 3D). Okouzlující film dokazuje, že animované postavy nemusí být vybaveny propracovanou mimikou, abychom s nimi mohli soucítit.