Strom života
Brad Pitt a Jessica Chastainová hrají manželský pár, který v období 50. let vychovává tři syny. Snímek, kombinující intimní příběh s velkolepostí 2001: Vesmírné odysey, získal na letošním festivalu v Cannes Zlatou palmu. Precizně sestavené dílo dokáže zahltit smysly i vznášet podnětné otázky.
Amerika 50. let, klidná předměstská čtvrť, pětičlenná rodina. A telegram zvěstující úmrtí jednoho ze tří synů mladého manželského páru. Strom života je velkolepou poémou zachycující koloběh života i detaily, které ovlivňují, jakými se staneme lidmi. Jak synové dospívají, přechází snímek od záblesků vzpomínek ke stále konkrétnějším otázkám, jež však nepředstavuje natolik doslovně, aby přestávaly rezonovat s publikem. Režisér a scenárista Malick své postavy nechává přemýšlet o duchovních otázkách, ale také je ukazuje při každodenních činnostech. Senzuální film propojuje velkoryse podanou alegorii o původu světa se skromným příběhem, který klade důraz na intimní detaily. Kamera Emmanuela Lubezkého, jenž byl zatím čtyřikrát nominován na Oscara, je v neustálé blízkosti hrdinů, které sleduje stejně zvídavě, jako se Malick zamýšlí nad existenciálními otázkami. Můžeme se pomocí kinematografie přiblížit Bohu?