Spodní proud
Námořníci obvykle nebývají žádní zjemnělí pánové a posádka malé rybářské lodi není výjimkou. Islandské drama skupiny drsných mužů, kteří k sobě na palubu přiberou ženu, je založeno na téměř fyzickém prožitku plavby po rozbouřeném moři a klaustrofobickém pocitu, jejž pobyt na zašlé rybářské bárce vyvolává. Poté, co zemřel jeden z dlouhodobých členů posádky, přivádí kapitán lodi na palubu svoji neteř Drífu, která je v zoufalé situaci a nutně potřebuje pomoc. Přestože pravidla rybářů hovoří jasně – žádná žena na palubě – kapitán svoji neteř neodmítne. Drífa se vydává na svou první plavbu, jež se pro ni stane dramatickou zkouškou nejen kvůli pořádně bouřlivému počasí. Árni Ólafur Ásgeirsson natočil snímek vyznačující se příznačně seversky chmurnou atmosférou. Té odpovídá jak obrazová koncepce filmu, tak jeho hudební doprovod, o nějž se postarala islandská kapela Slowblow.