Erotic Man
Dánský dokumentarista a básník Jørgen Leth se vydává cestou vzpomínek na svá erotická dobrodružství, na své lásky trvalejší i prchavé, na pohledy plné vášně, na krásu ženských těl i charakterů. Tento experimentální dokument je erotickou básní a oslavnou poetickou výpovědí o přitažlivosti žen.
Jak zachytit erotično? Jak je definovat? Ve svém dlouho očekávaném snímku se dánský dokumentarista a básník Jørgen Leth vydává cestou vzpomínek na svá erotická dobrodružství, na své lásky trvalejší i prchavé, na pohledy plné vášně, na krásu ženských těl i charakterů. Stárnoucí evropský umělec cestuje po nejrůznějších zemích světa, hledá ženy, které mu připomenou jiné ženy, hledá své vlastní vnitřní já, ptá se po zdroji smyslové přitažlivosti. Jeho darem je schopnost plně prožívat a zároveň zvenčí pozorovat i ty nejjemnější erotické situace. Se stářím přichází odstup, a tak se Leth snaží reflektovat své erotické touhy a představy. Jørgen Leth natočil snad svůj nejosobnější a nejprovokativnější film, na němž pracoval více než deset let. Tento experimentální dokument je oslavnou poetickou výpovědí o kráse a přitažlivosti žen, je filmovou sebereflexí i filmovou básní.