Darwin
Uhrančivou atmosférou prostoupený dokument Nicka Brandestiniho, který po zásluze získal ocenění na festivalech Big Sky a Sonoma, nás zavede do nehostinného městečka Darwin v americkém Údolí smrti, kde v totální izolaci od okolního světa přežívá rozmanitá komunita 35 lidí.
Těžko bychom hledali nehostinnější místo pro život, než je americký Darwin. Malé městečko, ležící ve vyprahlé krajině v Údolí smrti, dnes nazývá svým domovem pětatřicet lidí. Patří mezi ně například pozoruhodný umělec Monty s hodně divokou minulostí, talentovaný pianista Dell, vousatý anarchista Robin či mladý Ryal, který prochází změnou pohlaví z muže na ženu. Ve městě, které proslulo těžbou stříbra dnes nenajdete obchod, úřad ani kostel. Jediným člověkem, jenž zde má práci, je bývalá hippie a dnes poštovní doručovatelka Susan. Absolutní klid totálně vyprahlého místa občas naruší jen stíny temné minulosti zdejších obyvatel. Uhrančivou atmosférou prostoupený dokument švýcarského režiséra Nicka Brandestiniho se zneklidňující hudbou Michaela Brooka po zásluze získal ocenění na festivalech Big Sky, Sonoma a DocAviv.