Čtyřicet pušek
Na cestě do Kalifornie se bývalý šerif a vyhlášený pistolník Griff (Barry Sullivan) připlete v městečku Dodge do rány panovačné rančerce Jessice Drummondové (Barbara Stanwycková) a jejím čtyřiceti pistolníkům. Fullerova odvážná revize westernového žánru, kterou si velmi oblíbil J.-L. Godard, vyniká agresivním zpracováním a podvratně ironickými sexuálními narážkami.
„Snažil jsem se o jiný druh westernu, podobný průkopnickým filmům, které mě inspirovaly: Souboj na slunci Kinga Vidora, The Furies Anthonyho Manna nebo Johnny Guitar Nicholase Raye," řekl skromně Fuller o svém kongeniálně odvážném útoku na stylistická i narativní pravidla žánru považovaného v USA za rodinné stříbro. Na cestě do Kalifornie se bývalý šerif a vyhlášený pistolník Griff Bonnell (Barry Sullivan) spolu se svými dvěma bratry připlete v městečku Dodge do cesty rančerce Jessice Drummondové (Barbara Stanwycková) a jejím čtyřiceti pistolníkům. Hněv panovačné ženy, který si vyslouží razantním zpacifikováním jejího násilnického mladšího bratra Brocka, se postupně mění v náklonnost, již Griff opětuje. Brockova raněná pýcha však s fatálními následky probudí dočasně spící zbraně. Fullerova podvratná hra s westernovou mytologií (pistolník s traumatem ze střelných zbraní, ironické sexuální narážky na svaté atributy žánru) a doslova „neurvalá" vizuální stránka (radikální použití detailu vedle dnes už legendárních dlouhých jízd kamery) se setkaly s nadšeným přijetím zejména u evropské kritiky i režisérů (J.-L. Godard, S. Leone).