Staré kočky
Být, či nebýt matkou? Toť otázka pro osmdesátnici Isadoru, která ji bude muset na stará kolena zodpovědět... Další pozoruhodné dílo režisérské dvojice, jež tak navazuje na úspěch předchozího snímku Služebná.
Isadora prožívá poklidné stáří se svým druhem Enriquem a dvěma spokojenými obtloustlými kočkami. Navzdory osmdesátce a stále zmatenější mysli si, obklopena knihami a starožitnostmi, dokázala udržet nezávislou existenci. Když ale jednoho dne přestane v domě fungovat výtah a do osmého patra za Isadorou dorazí její dcera Rosario s lesbickou partnerkou Hugem a další verzí podnikatelského záměru, bezpečný stereotyp se rázem rozplyne. Do pohybu se dávají staré bolesti a výčitky a napětí mezi dcerou a matkou vyvrcholí nečekaným dobrodružstvím. Protagonisté komorního snímku spolupracují s oběma režiséry již od jejich debutu. Catalina Saveedrová, představitelka Huga, ztělesnila v jejich předchozím filmu Služebná hlavní roli, již New York Times zařadil do pětice nejlepších hereckých filmových výkonů roku. Tentokrát tvůrci napsali scénář na tělo chilské herecké legendě, devadesátileté Bélgice Castrové (Isadora), která s hercem a dramatikem Alejandrem Sievekingem (Enrique) - hrál ve snímcích Costy-Gavrase - už čtyřicet let tvoří sehranou manželskou dvojici.