Dech
V centru tohoto jímavého příběhu mládí předčasně konfrontovaného se smrtelností stojí teenager Tom a jeho vzpoura proti údělu sdílenému se starším bratrem Lucasem – oba trpí nevyléčitelnou dědičnou chorobou zvanou cystická fibróza. Zatímco Lucas snáší svůj o stupeň horší zdravotní stav trpělivě („Mohlo by být hůř. Mohli bychom být nemocní v Americe. Nebo homosexuálové v Íránu."), sedmnáctiletý Tom se v intervalech mezi nemocničními pobyty poflakuje se svými nanicovatými kumpány. Ve společných zlodějíčkovských aktivitách a jiných výtržnostech hledá únik ze skutečnosti, kde ho s největší pravděpodobností nečeká nic jiného než brzký konec. Během jednoho období, kdy je opět upoután na nemocniční lůžko, se seznámí s mladým Xavierem. Navzdory stejné diagnóze dosáhl tenhle asi třicetiletý muž něčeho, co se Tomovým očím jeví jako vysněná dospělost, jíž se on sám nejspíš nikdy nedožije: má úžasnou práci (podmořský fotograf), úžasné auto a sexy přítelkyni.