Malý klenot
Druhý film Andrey Molaioliho (Dívka z jezera) je dramatickou rekonstrukcí finančního skandálu kolem potravinářského megakoncernu (inspirovanou skutečným případem mlékárenského gigantu Parmalat), ovládaného renomovaným podnikatelem Rastellim a jeho věrným účetním Bottou (vynikající Remo Girone a Toni Servillo).
„Stejně jako v případě Dívky z jezera mě i tentokrát příběh zavedl do italského maloměsta, které tiše přihlíží páchanému zločinu," řekl o námětu svého druhého celovečerního filmu Andrea Molaioli. V dramatu Malý klenot však nejde o vraždu, nýbrž o trestný čin, jenž je symptomem naší doby. Inspirován skutečným případem finančního skandálu kolem mlékárenského megakoncernu Parmalat spolunapsal a natočil Andrea Molaioli rekonstrukci oslnivého vzestupu a strmého pádu potravinářské společnosti Leda, ovládané renomovaným podnikatelem Rastellim a jeho věrným spolupracovníkem, účetním Bottou (Remo Girone a Toni Servillo). Organismus společnosti, která na začátku devadesátých let slavila oslnivé úspěchy, je postupně zamořován pragmatismem bez skrupulí a pohrdáním pravidly finančních trhů. Stejně jako Francesco Rosi v Případu Mattei (1972), jehož Molaioli cituje jako zdroj inspirace, se i tvůrce Malého klenotu pokouší o vytvoření vztahu mezi psychologickou analýzou postav a rozborem závažného společenského problému v souvislosti se sociologickým kontextem daného momentu.