Wangliangův ideál
Řezník Wang Liang již několik měsíců žije se svou ženou Li Qiao, zatím spolu ale neměli pohlavní styk. Mladá Li Qiao dává před sexem přednost přípravám na univerzitní zkoušky. Snímek o nenaplněných ideálech dvou obyčejných lidí, zpráva o překotné čínské urbanizaci, která slibuje víc, než může dát.
Léto 2009, horská vesnička na jihu Číny. Prostý a upřímný řezník Wang Liang již několik měsíců žije se svou ženou Li Qiao, zatím spolu ale neměli pohlavní styk. Mladá Li Qiao dává před sexem přednost přípravám na univerzitní přijímací zkoušky. Kdyby otěhotněla, byl by její sen o studiu ztracen. Wang Liang již situaci nemůže déle snášet, Li Qiao je však neústupná. Odchází do města, aby se pokusila začít znovu. Její muž se ale s rozhodnutím své ženy odmítá smířit... Režisér a scenárista Xiongjie Gao natočil snímek o nenaplněných ideálech dvou obyčejných lidí, jejichž osud alespoň do určité míry sdílejí mnozí obyvatelé současné Číny. Příběh vyprávěný na způsob starých balad ukazuje obtížnost života v prudce se rozvíjející zemi. Překotná urbanizace je pro mnohé lákavou příležitostí, ale zároveň hrozbou, protože sny a ideály, které nabízí, nemusejí vždy dojít svého naplnění.