Dokument i fikce (prostřednictvím animovaných sekvencí) se potkávají v ambiciózním portrétu švédského písničkáře José Gonzáleze. Duo režisérů sleduje muzikanta pomocí několika vizuálních klíčů najednou: je tu videodeník, průmyslové kamery, koncertní sekvence, dokumenty z turné a animace. Jak nafilmovat tvůrčí proces, navíc u osamělého hudebníka?
Dokument i fikce (prostřednictvím animovaných sekvencí) se potkávají v ambiciózním portrétu švédského písničkáře José Gonzáleze, který si v poslední dekádě získal silnou mezinárodní popularitu. Duo režisérů sleduje muzikanta pomocí několika vizuálních klíčů najednou: je tu videodeník, průmyslové kamery, koncertní sekvence, dokumenty z turné a animace. To vše směřuje ke společnému cíli: natočit cosi tak unikavého, jako je tvůrčí proces. Kde se berou písně? Co musí předcházet vzniku silného songu? González si nahrává své samomluvy, dotýká se cesty fotonu od slunce k našemu oku, darwinismu i tvůrčích muk. Natáčelo se tři roky ve Švédsku, Velké Británii, v Japonsku, Jižní Africe, USA, Chile a Argentině. Režisér Mikel Cee Karlsson podotýká: „Když se pokoušíme najít smysl své existence, je v tom něco absurdního, fascinujícího a krásného. Prostřednictvím tohoto filmu jsme se rozhodli nalézt tvar pro privátní proces tvorby. Ukázat, jak osobní vnímání a fragmenty každodenního života formují náš vklad, který posíláme zpátky do světa."