Hlavní soutěž / 2011 / Værelse 304 / Dánsko, Chorvatsko 2011
Mnohovrstevné drama režisérky Birgitte Stærmoseové se odehrává během tří dnů v jednom kodaňském hotelu a točí se okolo tajemného výstřelu. Režisérce se podařilo obratně skloubit vizuální styl snímku s individuálními příběhy jejích hrdinů, kterým je těsno nejen ve vlastních životech, ale také v uzavřených zdech hotelu.
Mnohovrstevné drama režisérky Birgitte Stærmoseové se odehrává během tří dnů v jednom kodaňském hotelu a točí se okolo tajemného výstřelu. Protagonisty jsou lidé, jejichž diametrálně rozdílné životní příběhy se postupně protnou, ať již náhodou či úmyslně – do hotelu přijíždí osamělá letuška toužící po lásce, pracují zde emigranti posedlí touhou po pomstě, zoufalý manažer hotelu, žena opuštěná manželem či recepční, který se marně snaží více se usmívat na příchozí hosty, a mnoho dalších postav. Jako leitmotiv se tímto multikulturním snímkem táhne téma intimity, odpuštění a lidské křehkosti. Birgitte Stærmoseové se podařilo obratně skloubit vizuální styl snímku s individuálními příběhy hrdinů, kterým je těsno nejen ve vlastních životech, ale také v uzavřených zdech hotelu. Ke vzniku svého režijního debutu dodává: „Vždy jsem byla fascinována hotely coby tajemnými místy mimo čas a prostor. Co se děje za všemi těmi zavřenými dveřmi?" Její snímek je jednou z možných odpovědí.