V originální komedii líčící, jak všední lidé tráví víkend, se protínají historky rozmanitých postav, aniž se všechny navzájem znají. Příhody spojuje absence dialogů: postavy totiž hovoří jen gesty, nikoli slovy. Autor filmu Pascal Rabaté je ve Francii známý svými komiksy, podle nichž natočil už předtím film Les petits ruisseaux (Potůčky, 2010), velmi úspěšný jak u kritiky, tak u diváků.
Víkend je na spadnutí, a tak se na cestu do přírody i do letovisek vydávají nejrůznější typy obyvatel Francie, od pankáčů až po důchodce. Každý si představuje odpočinek jinak: letitá manželská dvojice jej tráví v obytném přívěsu, sousedé s dorůstajícími dcerami v domku, rodinka vedená přísným otcem staví podle jeho pokynů stan. Postav originální komedie je víc, každá má svůj malý příběh a ty se střídavě protínají, ačkoli se protagonisté potkávají jen v některých případech. Všichni ale mají společné jedno: neslyšíme jejich hlasy, protože spolu nemluví slovy, jen výrazem a gesty. Pascal Rabaté natočil svůj film bez dialogů podle komiksů, které sám napsal a pro jejichž filmový přepis našel představitele, sdílející smysl pro jeho charakteristický humor. Poznáme mezi nimi Mariu de Medeirosovou, která loni navštívila Karlovy Vary s filmem Hitler v Hollywoodu, či Dominiqua Pinona známého z Jeunetových filmů Delikatesy a Amélie z Montmartru. Barvité příhody všedních postaviček ledacos vypovídají o mentalitě obyvatel Francie a možná i jiných malých měšťáků.