Náš den přijde
Radikální road movie a skličující romance plná revolty o Patrickovi a Rémym (Vincent Cassel a Olivier Barthelemy), kteří se jako vyděděnci společnosti vydávají na zteč proti světu a jeho morálce. Debut Romaina Gavrase, který se proslavil kontroverzním videoklipem k písni Stress pro skupinu Justice.
Patrick (Vincent Cassel) a Rémy (Olivier Barthelemy) nikam nepatří. Jeden je nihilistický čtyřicátník a provinční psychiatr, druhý přecitlivělý ustrkovaný mladík. Oba jsou zrzaví. Jednoho dne se společně vydávají na cestu do vysněné země, kde Rémy už nebude „namalovaným ptáčetem". Z pouti za svobodou se stává halucinační výprava na zteč proti světu a jeho morálce. „Je to vlastně taková skličující romantická komedie. Komedie proto, že především v první části filmu je mnoho humoru, i když ne každý se bude smát. Romantická proto, že když chlapi s oholenými hlavami jdou po rozlehlé pláži, na níž hoří auta, je to pro mě romantika," říká Romain Gavras o svém debutu. Radikální road movie a iniciační film o tom, jak je důležité najít důvod ke hněvu, je zasazen do severní Francie, krajiny, která je dramatem sama o sobě. Náš den přijde je jeden z nejsvobodnějších filmů posledních let – ve volbě námětu, v jeho scenáristickém zpracování i ojedinělém stylu.