Habemus papam
Film jednoho z předních italských tvůrců Nanniho Morettiho je osobitým pohledem do zákulisí Vatikánu. „Nedal jsem se ovlivnit žádnou aktualitou: je to můj Vatikán, moje konkláve, moji kardinálové," říká režisér o díle, v němž ironie nešetří svět církevní byrokracie, ale ani moderní metody psychoanalýzy. Sám tu vytvořil postavu psychiatra povolaného do Vatikánu, když se nově zvolený papež v podání skvělého Michela Piccoliho vzpírá ujmout se úřadu.
Po smrti papeže se schází konkláve, aby kardinálové zvolili jeho nástupce. Musí proběhnout několik kol hlasování, než bílý dým nad Sixtinskou kaplí konečně ohlásí, že papež byl zvolen, a než z balkonu baziliky svatého Petra zazní tradiční oznámení: „Habemus papam." Jenže statisícový dav věřících dole na náměstí marně čeká, až se v otevřených dveřích objeví nová hlava katolické církve. Kardinála, který byl zvolen, náhle přepadla panika ze zodpovědnosti, kterou má na sebe vzít. Úzkost? Deprese? Obava, že na svůj úkol nestačí? Vatikán je zaskočen a všichni se snaží rychle hledat nápravu. Napadne je povolat věhlasného psychiatra, aby pomohl situaci řešit. Film Nanniho Morettiho, v němž autor se svým osobitým humorem vytvořil postavu psychiatra a skvělý Michel Piccoli hraje pochybnostmi zmítaného papeže, se stal jedním z nejvřeleji přijatých děl soutěže nedávného festivalu v Cannes.