Konečná uprostřed cesty
Spokojeně žijící rodinu nečekaně zastihne zpráva o otcově smrtelném onemocnění. Tragická událost však nemusí blízké osoby jen zdrtit, ale taky nebývale přiblížit. Improvizovaný snímek s nečekanými komickými přesahy byl spolu s Kim Ki-dukovým Arirangem oceněn jako nejlepší dílo canneské sekce Un certain regard.
Čtyřicátníci Simone a Frank se zrovna zabydleli, když tu přichází nejhorší možná zpráva: Frank trpí rakovinou a jeho vyhlídky jsou tragické. Událost změní nejen praktický chod rodiny, ale i vztah jejích členů a pohled na to, co je umírání. Režisér si zde počíná jako dobrý lékař, jenž citlivě i otevřeně provádí svého pacienta procesem léčby a průběhem nemoci, kterou vystihuje v bystrých a přesných detailech. Dresenovi se tu, podobně jako v jeho jiných filmech, daří vyvážit civilnost pohledu s dramatičností. Stejně tak dokáže do nijak veselých situací nenásilně vnášet optimistického ducha, který snímek nakonec ovládne, aniž by došlo k bagatelizaci přítomné tragédie. Díky režisérovu mimořádnému nadání pro vystižení nejobyčejnějších situací sledujeme hrdiny na pouti, po níž ani v nejmenším netoužili. Dialogy vznikly na základě improvizace, které předcházel obsáhlý výzkum mezi zastánci hospiců i lidmi, jimž někdo umřel na těžkou chorobu.