Corpo celeste
Příběh mladičké Marty, přesazené po letech pobytu v cizině do rodného města na jihu Itálie, vzbudil nedávno velkou pozornost v Cannes, kde byl uveden v sekci Quinzaine des réalisateurs. Začínající režisérka Alice Rohrwacherová zvolila pro vyprávění o intelektuálním a mravním probouzení dospívající dívky strohý styl připomínající filmy bratří Dardennových.
Třináctiletá Marta se po deseti letech, strávených s rodinou ve Švýcarsku, vrací do rodného Reggia di Calabria. Život na jihu Itálie je pro ni nový. Mezi místními dětmi působí křehká dívka s maličko divnou chůzí trochu jako z jiného světa. Pozorně sleduje a vnímá vše, co se děje kolem, zvlášť když začne navštěvovat kurz přípravy na biřmování. Uznává matčin argument, že na hodinách katechismu se může seznámit s novými kamarády, ale není s to překonat pocit, že existuje jistý rozpor mezi tím, co jim přednášejí o jedné ze sedmi svátostí, tak důležité pro život dospívajícího křesťana, a denní praxí. Don Mario spravuje farnost spíš jako obratný podnikatel než jako katolický duchovní a respekt nebudí ani Santa, která kurz vede. Přesto se Marta účastní přípravy na slavnost přijetí pečetě Ducha svatého, pilně se učí nazpaměť formule z knihy a s druhými dětmi se těší na nový krucifix, který má don Mario přivézt. Až přijde den, kdy pochopí, že svou cestu životem bude muset hledat sama.