Magic Trip
V roce 1964 vyrazil spisovatel Ken Kesey s přáteli ze skupinky, jež si říkala Merry Pranksters, ve starém, pestře pomalovaném školním autobusu na cestu napříč USA. Jejich putování, nesené na křídlech LSD a fantazie, se vepsalo do historie americké popkultury jako vzorový příklad putování, v němž se těsně prolnul život s uměním. Alison Ellwoodová a oscarový dokumentarista Alex Gibney tuto cestu nápaditě rekonstruují s použitím Keseyho restaurovaných archivních záběrů a nahrávek.
Spisovatel Ken Kesey (1935-2001), jehož proslavil román Vyhoďme ho z kola ven (české veřejnosti známý též pod názvem Přelet nad kukaččím hnízdem díky filmové adaptaci Miloše Formana) patřil k osobnostem spojujícím v 60. letech svým dílem i životem beatnickou subkulturu s hnutím hippies. V roce 1964 vyrazil Kesey s kamarádem Nealem Cassadym a dalšími přáteli ze skupinky, jež si říkala Merry Pranksters, ve starém, pestře pomalovaném školním autobusu na cestu napříč USA. Jejich cesta, nesená na křídlech LSD a fantazie, se vepsala do historie americké popkultury jako vzorový příklad putování, v němž se těsně prolnul život s uměním. Oscarový dokumentarista Alex Gibney se spojil s režisérkou a střihačkou Alison Ellwoodovou, aby cestu z Oregonu na Světovou výstavu do New Yorku nápaditě zrekonstruovali s použitím Keseyho restaurovaných archivních záběrů a nahrávek. Jejich snímek ovšem není jen originálním střihovým dokumentem, je svědectvím o světě 60. let, který má těsné vazby na dnešní americkou realitu.