Arriya - kámen
V malém pohraničním baskickém městečku se několik rodin upsalo sázce, která je vláčí generacemi. Jejich střet, spočívající v soupeření, čí kůň nebo mula bude úspěšnější v tažení těžkého kamene, je zasazen do krutého světa podrazů, dopingu, nenávisti, msty a závisti. Nemilosrdné prostředí jako by uvázalo balvan na krk i nastupující generaci. V atmosféře nesnášenlivosti se zkříží tři mladé životy, tvořící vztahový trojúhelník již od dětství: Peru chodí s Maríou, která bojuje proti zkostnatělým tradicím, a Jone přijíždí ze studií v Paříži na prázdniny, aby jejich vztah zkomplikovala. Zdá se, že žádný z nich nemůže z nekonečného iracionálního boje a ze zkostnatělé minulosti uniknout...