Detroit, divoké město
Vybydlené domy s prázdnými ulicemi v centru města, odkud odešla více než polovina obyvatel a kde spíš než auto potkáte zatoulaného pitbula, tak vypadá současný Detroit. V minulosti byl přitom výstavním městem, jak dokládají archivní záběry uhrančivého dokumentu francouzského režiséra Florenta Tillona.
Je s podivem, proč režiséři postapokalyptických snímků typu Šílený Max (Mad Max) v posledních letech nevyužívají americký Detroit jako kulisu ke svým filmům. Vybydlené domy s prázdnými ulicemi v centru města, odkud odešla více než polovina obyvatel a kde spíš než auto potkáte zatoulaného pitbula, si o to přímo říkají. V minulosti byl přitom Detroit výstavním městem amerického průmyslu a lidé si zde rozhodně neměli na co stěžovat, jak dokládají archivní záběry uhrančivého dokumentu francouzského režiséra Florenta Tillona. Průvodci jeho místy až hypnotické jízdy současným Detroitem jsou nejrůznější lidé, od místního filozofa přes černošského klavíristu, chytače zatoulaných psů až po chlapíka, který dokáže spravit úplně všechno. Vybroušené vizuální kompozice z „města duchů" s jemnou hudbou a zajímavými postavami nabízejí divákovi jedinečný filmařský zážitek.