Ráj pro mámu
Příběh dvou kazašských školáků, jejichž otec odjel za prací do Ruska a už se nevrátil. Osamělá matka svou roli hlavy rodiny těžko zvládá. Oporou jsou jim prarodiče, jejichž vztah však také není harmonický. Sociálně laděné vyprávění nepostrádá poetické okamžiky a přináší silné emoce.
Amir a Serikpaj jsou školou povinní chlapci. Vyrůstají na kazašském venkově bez otce, který odjel někam do Ruska za prací a už se nevrátil. Vychovává je pouze matka Polina. Tato neúplná rodina sdílí pod jednou střechou domácnost s Polininým starým otcem a jeho sestrou. Každodenní shon bez mužské opory je časem nad Polininy síly a ta se ocitne na scestí. Chlapci se stanou mezi vrstevníky terčem posměchu, ale ani hanba a ostuda nejsou překážkou pro jejich velkou lásku k mamince. Výborně obsazený snímek se opírá o scénář, který kyrgyzskému kolegovi, natáčejícímu tentokrát v Kazachstánu, napsal známý íránský filmař Mohsen Makhmalbaf. Sociálně laděné drama nepostrádá syrovou poetičnost, příznačnou pro středoasijskou kinematografii, a potěší všechny diváky, kteří od filmu očekávají především čisté a silné emoce.