Tato svěží, barvitě vyprávěná komedie o turecké rodině usazené po několik generací v Německu je celovečerním debutem režisérky Yasemin Samdereliové. Na scénáři autorka spolupracovala se svou mladší sestrou Nesrin, s níž se již v minulosti scenáristicky podílela na populárním seriálu Turečtina pro začátečníky. Příběh tohoto snímku, jehož univerzální srozumitelný humor vyrůstá z nedorozumění způsobených kulturními odlišnostmi a z pokusů o nalezení odpovědi na to, co zakládá národní identitu, je dovedně utkán ze dvou vzájemně se prolínajících časových linií. V té první, zasazené do současnosti, se divák seznamuje s rodinou Yilmazových v jejich německém domově právě ve chvíli, kdy stařešina rodu, dědeček Huseyin, naléhá na ostatní, aby se s ním o prázdninách vypravili do rodného Turecka. Druhá linie sleduje osudy mladého Huseyina v daleké Anatolii, jeho odchod do Německa, kam v roce 1964 dorazil jako miliontý první gastarbeijtr, a postupnou adaptaci – ne-li přímo asimilaci – jeho rodiny v novém prostředí.