Ježek Jiří
Animovaný film Ježek Jiří využívá popularity satirického undergroundového komiksu se stejnojmenným hrdinou, který rád jezdí na skateboardu, s oblibou popíjí pivo a netají se láskou k ženám. Autoři se v oblíbeném seriálu řadu let s humorným nadhledem vyjadřovali k různým aktuálním domácím společenským tématům, nevyhýbali se ani kritice politické scény. Filmový ježek Jiří je nucen bojovat se šíleným vědcem, který se rozhodl ho naklonovat. V patách jsou mu jeho dva přihlouplí holohlaví pomocníci Zenek a Stefan. Kromě vlastní identity se Jiří pokouší získat zpět také přízeň milované Joly. Autoři si, stejně jako v komiksové předloze, s osvěžujícím a často značně černým humorem berou na mušku různé neduhy polské společnosti včetně pravicového extremismu. Ušetřena však nezůstává ani katolická církev. Hlas propůjčil hlavnímu hrdinovi jeden z nejpopulárnějších mladých polských herců Borys Szyc.