Zátah na Jižní ulici
Kapesní zloděj Skip (Richard Widmark) jednoho dne v přeplněném metru vytáhne z kabelky pohledné Candy spolu s peněženkou i mikrofilm s chemickým vzorcem, na který mají spadeno komunističtí špioni. Legendární noirový thriller, oceněný na festivalu v Benátkách, představil na svou dobu revoluční žánrové prvky a zároveň pohněval šéfa FBI J. Edgara Hoovera.
Arogantní a sebejistý, bezstarostný a šarmantní, zneklidňující a agresivní. Takový je Skip McCoy v podání Richarda Widmarka. Kapesní zloděj, který jednoho dne v přeplněném metru vytáhne z kabelky pohledné Candy spolu s peněženkou i mikrofilm s chemickým vzorcem, na nějž mají spadeno komunističtí špioni. Ve virtuózně natočeném prologu však vedle kapsáře a dívky s pochybnou pověstí figurují i agenti FBI, kterým Skip svými obratnými prsty naruší sledování. Pod produkčním vedením legendárního Darryla F. Zanucka a hlavičkou studia Fox natočil Fuller noirový thriller, v němž trio společenských vyděděnců doplňuje profesionální práskačka Moe, která „se přece musí nějak živit". Atraktivní zápletku obohacenou o poněkud drsnou love story tentokrát Fuller vměstnal do sevřeného scénáře se spíše klasickou dramaturgií, aniž by ovšem rezignoval na obvyklé podvratné motivy, jimiž znovu pohněval šéfa FBI J. Edgara Hoovera. Na vizuální stránce kultovního snímku, oceněného Stříbrným lvem v Benátkách 1953, se podílel kameraman Joe MacDonald, jenž rafinovaným kontrastním svícením podpořil sugestivní atmosféru znepokojivého napětí. Rozpohybovaná kamera podtrhuje důraz kladený na agresivitu a násilí, elementy, bez nichž si Fuller příběh zasazený do newyorského podsvětí nedovedl představit.