Podsvětí USA
V temné gangsterské sáze s uhrančivými černobílými kompozicemi vypráví Fuller příběh pomsty prorocky zasazený do světa, kde organizovaný zločin rovná se legitimní byznys. Po letech v nápravných zařízeních je třicátník Tolly (Cliff Robertson) připraven vykonat na trojici šéfů podsvětí vendetu za vraždu otce, jejímž svědkem byl jako chlapec.
Na konci 50. let byl Sam Fuller osloven studiem Columbia, aby natočil film na motivy novinového článku, který zaujal producenta Raye Starka. Na reportáži o gangsterech rozšiřujících své pole působnosti za hranice New Yorku a Chicaga upoutal Fullera fakt, že důležití členové gangů vyměnili kabáty drsných hrdlořezů za vyžehlené apartní obleky spořádaných občanů, kteří platí včas a řádně své daně. Tento zásadní posun v přístupu zločinců k jejich živobytí koresponduje se dvěma desítkami let, které spojují okamžik, kdy se mladíček Tolly Devlin nachomýtl k brutální vraždě svého otce, s momentem, kdy je dospělý Tolly (Cliff Robertson) po letech strávených v nápravných zařízeních připraven vykonat pomstu na trojici vrahů, dnes obávaných vládců podsvětí. V kontextu Fullerova díla je tato temná gangsterská sága považována za svého druhu pokračování Zátahu na Jižní ulici. Nejen v souvislosti s typologií postav (v čele s arogantním asociálem sledujícím výhradně vlastní cíl), ale i způsobem zobrazení násilí nad míru obvyklou v době vzniku obou filmů. Příběh pomsty prorocky zasazený do odosobněného světa, kde organizovaný zločin rovná se legitimní byznys, je divákovi předložen způsobem pro Fullera typickým – direktem na emoce prostřednictvím agresivních pohybů kamery a doslova magnetizujících černobílých obrazových kompozic.