Pouta
Československo 1982. Tajný policista Antonín je oddaným, chladnokrevně brutálním přisluhovačem totalitního komunistického režimu. V srdci však skrývá vztek, nudu a zoufalství. Objektem jeho zájmu se stává mladá milenka pronásledovaného disidenta – Klára…Temný psychologický thriller Radima Špačka je nejoceňovanějším domácím titulem loňského roku.
Československo 1982. Vypadá to, že totalitní režim nikdy neskončí. Tajný policista Antonín je jeho oddaným, chladnokrevně brutálním přisluhovačem. V srdci však skrývá neartikulovaný vztek, rozmrzelost a zoufalství. Osamělý, vykořeněný násilník přestává ovládat své psychopatické sklony – a objektem jeho zájmu se stává Klára, mladá milenka pronásledovaného disidenta Tomáše, jehož se Antonín pokouší dohnat k emigraci. Místo lásky a pochopení ovšem Antonín u Kláry hledá jen únik z nudy. Antonínova nesmyslná snaha získat Kláru pro sebe ho obrací nejen proti tradičním nepřátelům režimu, ale i proti vlastním lidem…Temný thriller s fascinujícím, nejednoznačným hrdinou, zmítaným vnitřními běsy, je nejoceňovanějším domácím titulem loňského roku. Získal České lvy a ceny české filmové kritiky nejen jako nejlepší titul roku, ale byl oceněn také za režii, scénář, kameru a herecký výkon v hlavní roli.