Osudové peníze
Gymnaziálního profesora Jiřího vytrhne ze samoty nečekaná noční návštěva jeho sestry Růženy. Od druhé sestry Tyldy se však Jiří posléze dozví, že Růžena opustila manžela kvůli kapitánovi od dragounů… Elegantní, rafinované dílo českého režisérského klasika Jiřího Krejčíka je plné jemného humoru, ale také empatie a něhy k postavám. Snímek vznikl volně podle povídky Karla Čapka.
Gymnaziálního profesora Jiřího vytrhne ze samoty a všednodennosti nečekaná noční návštěva jeho milované mladší sestry, bývalé švadleny Růženy. Ta bratrovi tvrdí, že utekla od manžela Fandy, obchodníka s textilem, kvůli jeho chamtivosti a sprostotě. Od druhé sestry Tyldy se však Jiří posléze dozví, že Růžena hodně utrácela a opustila manžela kvůli kapitánovi od dragounů. Ten těhotnou milenku nyní zavrhl, protože se má ženit. Zklamaná Růžena se domnívá, že se od ní bratr kvůli její lži odvrátil, a odhodlává se k zoufalému gestu… Elegantní, rafinované dílo českého režisérského klasika Jiřího Krejčíka je plné jemného humoru, ale také empatie a něhy k postavám. Mezi nimi vyniká nešťastná Růžena, jejíž postavu autor umisťuje do křehkých vzorců spirituálního vyprávění. Snímek vznikl volně podle povídky Karla Čapka Peníze ze sbírky Trapné povídky (1921).