Cigán
Příběh čtrnáctiletého Adama, který se po smrti otce snaží najít cestu životem, má typické znaky příběhů desítek dospívajících Romů z chudých osad východního Slovenska. Odpovědnost nové hlavy rodiny, kterou je Adam za cenu osobních obětí ochoten na sebe vzít, je z něj snímána člověkem, jehož si Adam nemůže vážit. Když se kolem něj hroutí všechno, v co věřil a zůstává v zápase se zlem sám, nenachází řešení.
Pro čtrnáctiletého Adama má svět chudé romské osady jen dvě radosti: box a stejně starou kamarádku Julku. Po násilné smrti otce ale život nastaví chlapci ještě drsnější tvář, když se matka znovu provdá a otčím vyžaduje poslušnost, aniž si zaslouží Adamovu úctu. Postupně se kolem chlapce začne hroutit všechno, k čemu se upínal, a nebýt toho, že jej mrtvý otec navštěvuje, nevěděl by ani, jakou cestou se vydat. Nezkušenost mládí, osamělost a vznětlivost mu brání snažit se s překážkami vyrovnávat cestou rozumu a chladné úvahy, a tak proti sobě někdy staví i ty, kteří stojí na jeho straně. Ocitá se tak v situaci, pro niž má jediné řešení.