Srdce jako bumerang
Třiadvacetiletý Kosťa pracuje v metru jako pomocník řidiče vozových souprav. Na preventivní prohlídce mu lékař diagnostikuje závažné srdeční onemocnění, kvůli němuž musí radikálně změnit styl svého života včetně zaměstnání. Kosťa se však nikomu se svou nemocí nesvěří. Ve skrytu duše ale přehodnocuje svou dosavadní existenci, jejímž pevným bodem je pouze matka. S ostatním si příliš neví rady, ani se vztahem ke své dívce. Snímek se odehrává v zimních měsících na předměstí ruské metropole a v prostředí jejího metra, jehož podmanivého kouzla v černobílých kompozicích umně využívá kameraman Shandor Berkeshi (Koktebel, Volný styl). V hypnotických záběrech, zachycujících průjezdy vlaků tunely, jako by se zrcadlil duševní stav hrdiny, zaskočeného nutností vzít život do vlastních rukou.