Půlnoc v Paříži
Nová romantická komedie Woodyho Allena vypráví o dvojici mladých Američanů, jimž krátký pobyt v Paříži pomůže, aby si ujasnili, co čekají od života. Americký tvůrce se tu vyznal ze své lásky k městu, které považuje vedle New Yorku za nejkrásnější na světě. „Chtěl jsem, aby divák viděl Paříž mýma očima, aby vnímal pocity, které to město ve mně vyvolává," říká autor filmu, mimo jiné vtipně relativizujícího „staré zlaté časy".
Dva mladí Američané, kteří spolu chodí už od studií a mají se na podzim brát, se vypraví na pár dní do Paříže, kde má otec Gilovy snoubenky obchodní jednání. Zatímco Inez a její matka se radují z náhodného setkání s jinou dvojicí a objevují s ní turistické krásy města a jeho luxusní obchody, Gil na sebe nechává působit tajemné kouzlo míst, kde jeho obdivovaní autoři prožívali kdysi „pohyblivý svátek". Jeho tušení, že v Paříži najde inspiraci, která mu pomůže vyměnit úspěchy hollywoodského scenáristy za tvůrčí činy, dostane nečekaný směr. Když se jím Gil vydá, zjistí na konci cesty, co od života opravdu chce. Svou novou romantickou komedií vyznal americký tvůrce lásku městu, které považuje vedle New Yorku za nejkrásnější na světě. „Kdybych neměl tak rád New York, kde jsem se narodil a vyrostl, určitě bych žil v Paříži," říká Woody Allen. „I jiní režiséři ve svých filmech ukazují Paříž, ale já bych chtěl, aby ji divák viděl mýma očima, aby vnímal pocity, které to město ve mně vyvolává," přiznal autor.