Měsíc!
Tento Erdemův surreálný a poetický první hraný film, který se v Turecku stal kultovním hitem, je dílem nadšeného mladého režiséra, zjevně okouzleného uměleckými možnostmi kinematografie. Film se točí kolem staré istanbulské rodinné pověsti a vypráví příběh jedenáctileté holčičky, bydlící na panství u Bosporu. Každou noc tam vídá svou mrtvou matku plout kolem na loďce.
Tento Erdemův první hraný film je dílem nadšeného mladého režiséra, zjevně okouzleného uměleckými možnostmi kinematografie: snímek je naivní, surreálný, poetický a černobílý. Z extrémně malého rozpočtu dokázal vytěžit maximum. Hlavní hrdinka, osiřelá jedenáctiletá Yekta, bydlí na panství u Bosporu. Její postarší teta se spokojuje s tím, že žije minulostí. Další teta ji chce přimět, aby se vymanila z těchto zatuchlých starých snů a stala se skvělou představitelkou „moderní republikánské ženy", jako je ona sama. Dívčin dědeček, kterému se nikdy nepodařilo dokončit dům, v němž bydlí, leží nemocen v záhadném pokoji. Každou noc vídá Yekta svou mrtvou matku plout kolem na loďce. A podivný strážce, hlídající opuštěný kostel, říká: „Sny jsou jen sny." Ačkoli se film Měsíc! točí kolem staré istanbulské rodinné pověsti a byl natočen v době, kdy turecká kinematografie skomírala, vykazuje zřetelný vliv evropské avantgardy a rychle se stal kultovní záležitostí.