Dům s věžičkou
Osmiletý chlapec putuje spolu s nemocnou matkou vlakem za dědečkem. Matčin zdravotní stav se však kriticky zhorší. V jednom bezejmenném městě jsou nuceni z vlaku vystoupit a matka je hospitalizována. Děj komorního válečného dramatu se odehrává v sovětském Rusku během jednoho zimního dne. Očima malého chlapce vnímáme stav společnosti vyčerpané dlouhotrvající válkou a věčným nedostatkem jídla, otupělé všudypřítomnou smrtí a lhostejné k cizímu utrpení. Poklidné černobílé obrazy litevského kameramana Rimmvydase Leipuse dokonale evokují atmosféru předposledního válečného roku v Sovětském svazu. Snímek vznikl na motivy stejnojmenné autobiografické povídky spisovatele a scenáristy Fridricha Gorenštejna (mj. autora scénáře k Tarkovského filmu Solaris).