Pátrání po Sugar Manovi
Malik Bendjelloul, režisér napínavě sestaveného snímku, oceněného na festivalu Sundance, přibližuje s využitím unikátních archivů a vydatné porce výborné hudby osud tajuplného písničkáře mexického původu Rodrigueze, který v USA upadl záhy v zapomnění, ale v Jihoafrické republice je dodnes populárnější než Elvis.
Koncem 60. let minulého století se v Detroitu objevil tajuplný písničkář mexického původu Rodriguez. I když jeho první album Cold Fact sklidilo příznivé recenze a dle zkušených producentů byly jeho soulově laděné skladby plné prorockých textů srovnatelné s písněmi Boba Dylana, jméno talentovaného hudebníka upadlo v USA v zapomnění, a bylo dokonce opředeno pověstmi o drastické sebevraždě přímo uprostřed jednoho nevydařeného koncertu. V Jihoafrické republice se však Rodriguezova hudba stala nesmírně populární a obě jeho desky se zde dodnes prodávají ve statisícových nákladech. Jeden z tamních hudebních publicistů se proto rozhodl zahájit téměř detektivní pátrání po Rodriguezově osudu. Malik Bendjelloul, režisér napínavě sestaveného snímku oceněného na festivalu Sundance, přibližuje s využitím unikátních archivů a notné porce výborné hudby osud člověka, jehož závěrečný comeback předčí i ty nejbláznivější příběhy hudební historie.