Voják na cestě - portrét Petera Brötzmanna
Portrét legendy evropského jazzu, nekonformního saxofonisty Petera Brötzmanna. Americký vliv free jazzu posunul k silovému, třeštivě energickému hraní, které oslovuje i publikum punku, noisu a „nadstylových" experimentů. Brötzmannův sopečnatý zvuk neslábne ani v roce jeho sedmdesátin.
„Chtěl jsem nafilmovat ten zvuk," říká Bernard Josse o svém filmovém portrétu saxofonisty Petera Brötzmanna. Už od alba Machine Gun (1968) patří německý hudebník k významným postavám evropského jazzu. Americký vliv free jazzu posunul k silovému, třeštivě energickému hraní, které oslovuje i publikum punku, noisu a „nadstylových" experimentů. Brötzmannův sopečnatý zvuk neslábne ani v roce jeho sedmdesátin, kdy snímek vznikl. Josse říká: „Ve filmu vyvstává jedna základní otázka. Jak si může hudebník padesát let vytvářet tak silnou energii? Co ji udržuje? Peter je pořád ve stavu hledání, nacházení, proměny… Nikdy není sám se sebou spokojený, pořád zkouší nové cesty. Pro mě je příkladem opravdového tvůrce." Ve filmu hrají a hovoří významní muzikanti: Evan Parker, Han Bennink nebo Ken Vandermark.