Zabít bobra
Čtyřicátník Eryk přijíždí na opuštěný statek, kde zabředá do vzpomínek, navazuje nečekaný vztah a chystá se na neurčitou cestu pomsty. Nový snímek mistra polského magického realismu Jana Jakuba Kolského je nejen osudovým příběhem, ale i úvahou nad civilizovaností člověka.
Eryk, hrdina filmu, je postavou z rodu Daniela Plainviewa (Až na krev) či estébáka Antonína (Pouta). Je to zarputilý muž se zjevnými vnitřními démony a ve svém okolí probouzí trochu strachu i dojem inspirativní nezdolnosti. Na začátku snímku přijíždí na osamocený statek. Touží být sám, ale jeho klid i neurčité plány mu naruší žena. Eryka charakterizuje vytrénované tělo a bystrý zrak stejně jako jeho otupělé city, které režisér ilustruje prostřednictvím světa plného malých záhad. Erykovo chování i jeho vztah se vzpouzejí rozumovému vnímání. Film se díky tomu dotýká elementárních otázek lidské existence, její pudovosti, ale i toho, jak ji poznamenávají konkrétní zážitky. Ty režisér odhaluje pozvolna, a navíc nabízí řadu způsobů, jak je vnímat. Šílené vzpomínky vedou k šíleným činům, které však zůstávají zahaleny aurou tajemství, pokud jde o jejich povahu i morální ospravedlnitelnost.