Za filmovou událost sezony lze bez přehánění označit patnáctihodinový dokumentární projekt, Cousinsův sugestivní „milostný dopis" filmovému médiu, který zve na epickou cestu dějinami kinematografie. Jeho originální pohled na vývoj sedmého umění nabízí rozhovory s výjimečnými tvůrci (Scorsese, Donen) a s důrazem na důležitost kontextu vyzdvihuje neprávem opomíjené režiséry či teritoria.
„Vznikl během šesti let na čtyřech kontinentech a zmiňuje tisícovku filmů natočených během jedenácti dekád." Tak zní podtitul filmové události roku, patnáctihodinového dokumentárního projektu Marka Cousinse, který zve na epickou cestu dějinami kinematografie. Za východisko posloužila autorovi jeho vlastní proslulá kniha nesoucí týž název. Originální pohled na vývoj sedmého umění od němého filmu až po digitální éru nabízí rozhovory s výjimečnými tvůrci (Martinem Scorsesem, Stanleym Donenem) a s důrazem na důležitost kontextu vyzdvihuje neprávem opomíjené režiséry, zapomenuté filmové hvězdy či méně nápadná, leč neméně významná teritoria. Cousinsova nezměrná erudice a obdivuhodná schopnost vystopovat umělecké či technologické souvislosti napříč desetiletími činí z Příběhu filmu spolu s celou řadou ikonických ukázek absolutní potěchu pro oči i duši milovníků uměleckého filmu. Cousinsův sugestivní „milostný dopis" filmovému médiu bude uveden v pěti tříhodinových blocích.