Černá tůň
Jedním z nejpůsobivějších a nejslibnějších britských debutů minulého roku se stala tato křehká komedie, oplývající černým, místy až makabrózním humorem. Napsali a režírovali ji společnou rukou Will Sharpe, herec a představitel jedné z postav, a Tom Kingsley, tvůrce reklam a hudebních klipů. Svůj zdařilý příběh dokázali natočit s nepatrným rozpočtem a přitom jej obdařit jemně odstíněnými hereckými výkony, vizuální nápaditostí a scénářem, který je střídavě znepokojivý, vtipný a hluboce jímavý. Vypráví se v něm o rozpadající se středostavovské rodině, do jejíhož života zasáhne setkání s neznámým podivínem. Smělým krokem bylo obsazení Chrise Langhama do jedné z hlavních rolí. Langham, jenž v minulosti ztvárnil mimo jiné postavu smolařského člena vládního kabinetu v satirickém seriálu BBC Je to soda, byl v roce 2007 odsouzen k tříměsíčnímu trestu za stahování dětské pornografie a od té doby nehrál. Animace a vizuální efekty dělají z filmu drsnou, ale neobyčejnou snovou sekvenci.