Chlapec pojídající ptačí zob
Netrpělivě očekávaný osobitý debut jednoho z největších talentů řeckého filmu sugestivním způsobem přibližuje tři dny v životě athénského mladíka, který je bez práce, bez přítelkyně a nemá co jíst. Radikálně intimistický, bressonovsky laděný snímek je fascinující vizuální skládankou o urputné snaze zachovat si lidskou důstojnost za časů krize.
Netrpělivě očekávaný debut jednoho z největších talentů řeckého filmu sugestivním způsobem přibližuje tři dny v životě athénského mladíka, který je bez práce, bez přítelkyně a nemá co jíst. Jediným blízkým stvořením, s nímž se dělí doslova o všechno, je jeho kanárek. Osobitý Lygizos drží svého hrdinu důsledně mimo sociální souvislosti a ke kritické situaci v současném Řecku, kde nikdo neplánuje déle než na půl dne dopředu, se vyjadřuje alegorickým způsobem. Radikálně intimistický, bressonovsky laděný snímek je fascinující vizuální skládankou o urputné snaze zachovat si vnitřní svobodu a lidskou důstojnost za časů krize. Yannis Papadopoulos, kterému režisér psal titulní roli „na tělo", podává neobyčejně sugestivní herecký výkon založený na naprostém splynutí s hrdým a citlivým osamělcem.