Místnost 514
Jiný pohled / 2012 / Cheder 514 / Izrael 2012
Mladá vyšetřovatelka Anna se zabývá případem důstojníka obviněného z bezdůvodného násilí vůči palestinské rodině. Místo toho, aby „banální" kauzu smetla pod koberec, se však rozhodne zjistit pravdu. Jak ale výsledky vyšetřování přijmou pokřivené armádní struktury, které zamlžují rozdíly mezi dobrem a zlem? Nízkorozpočtový debut režiséra Sharona Bar-Ziva inspirovaly skutečné události.
Anna má zanedlouho skončit vojenskou službu a začít studovat práva. Případ důstojníka obviněného z bezdůvodného násilí vůči palestinské rodině během služby v okupovaném území má v rámci armádní rutiny vyšumět do ztracena. Mladá vyšetřovatelka, která se v prostředí armády cítí diskriminována kvůli svému pohlaví i ruskému původu, se však rozhodne zjistit pravdu a vyvodit z ní důsledky. Nakonec se Anně povede přimět k výpovědi mladého seržanta Nimroda i jeho nadřízeného – zkušeného velitele roty Davidiho. Jak ale výsledky vyšetřování přijmou pokřivené armádní struktury, které už dávno nerozlišují mezi dobrem a zlem? Nízkorozpočtové psychologické drama je debutem režiséra Sharona Bar-Ziva. Sází na civilní realismus a silné téma. Film, inspirovaný skutečnými událostmi, byl uveden na MFF v Rotterdamu a na festivalu Tribeca získal zvláštní uznání poroty za nejlepší hranou režii.