Ukamenování svatého Štěpána
Etienne je starý nemocný muž, který žije sám v bytě přeplněném předměty a odmítá ho opustit, i když mu už nepatří. Téma stáří a osamělosti tu není zpracováno tradiční formou psychologického příběhu, autor směřuje v duchu současného katalánského filmu k co největší strohosti, až abstrakci.
Etienne je starý, nemocný muž, který žije sám v bytě přeplněném předměty. Odmítá se jich zbavit a nepřipouští si myšlenku, že by se z bytu vystěhoval, ačkoli mu už nepatří. Nehodlá se bavit se sociální pracovnicí, se sousedy ani s majitelkou bytu, přesvědčen, že v jeho stěnách stále přebývají duše jeho zemřelé ženy a dcery. Znaky postavy z filmu, jehož název je inspirován častým zobrazením mýtu mučednické smrti svatého Štěpána, nejsou v dnešním světě ojedinělé. Téma stáří a samoty tu není zpracováno obvyklou metodou psychologického filmu s více či méně barvitým příběhem ústředního hrdiny. O Etiennově minulosti se toho dozvíme pramálo, důvody jeho podivného chování můžeme tušit jen z náznaků. Autor, hlásící se ke strohému, až k abstrakci směřujícímu stylu současného katalánského filmu, zvolil Lou Castela jako interpreta, který přesně vystihl iritující směs tělesnosti a intelektu postavy.