101: Manoel de Oliveira očima Luise Miñarra
Španělský producent Luis Miñarro, který stál za vznikem vítězného snímku MFF KV 2010 Moskytiéra a koprodukoval Strýčka Búnmího, uvede svůj dvacetiminutový portrét jedinečného portugalského tvůrce, na jehož dvou posledních filmech se podílel. Po projekci bude následovat diskuse, během které se Miñarro podělí o řadu zážitků a zkušeností ze spolupráce s nejstarším a dodnes aktivním filmařem.
Manoel de Oliveira je historicky nejstarším aktivním filmařem. Jeho dokumentaristické začátky spadají do třicátých let minulého století. Po finančním neúspěchu jeho hraného debutu Aniki Bóbó (1942) se věnoval jiným profesím. Později natáčel s Marcellem Mastroiannim, Catherine Deneuveovou nebo Michelem Piccolim, jeho filmy soutěžily na festivalech v Cannes i v Benátkách. Od roku 1990 natáčí de Oliveira nejméně jeden film ročně. Producent Luis Miñarro, který stál mimo jiné za vznikem vítězného snímku MFF KV 2010 Moskytiéra, uvede na letošním festivalu svůj dvacetiminutový portrét jedinečného portugalského tvůrce, na jehož dvou posledních filmech (Výstřednosti jedné plavovlásky a Podivný případ Angeliky) se produkčně podílel. Po projekci bude následovat diskuse, během které se Miñarro podělí o řadu zážitků a zkušeností ze spolupráce s legendárním portugalským tvůrcem.