Moonrise Kingdom
Co všechno se může stát v imaginární ostrovní společnosti, když spolu utečou dva dvanáctiletí školáci? Se svým pověstným suchým humorem a smyslem pro parodii, za pomoci hvězd v nehvězdných rolích a skvělé hudby Alexandra Desplata konfrontuje Wes Anderson ve svém retrofilmu zdravý rozum dětí s pošetilostí dospělých.
Je léto 1965. Na ostrůvku, ležícím nedaleko pobřeží Nové Anglie, naruší poklidný život obyvatel skandální událost: dva dvanáctiletí školáci, sirotek Sam a dobře vychovaná Suzy, spolu tajně utekli neznámo kam. Zatímco po nich rozčilení dospělí pátrají, rozpoutá se strašlivá bouřka, jíž se všechno ještě víc zamotá. Režisér oblíbených, stylově nezařaditelných filmů Taková zvláštní rodinka či Život pod vodou se svým typickým suchým humorem a smyslem pro parodii využívá dobových odkazů a konfrontuje zdravý rozum dětí s pošetilostí dospělých: rodičů, skautského vedoucího, šerifa, sociální pracovnice. Jako obvykle se mohl spolehnout na spolupráci herců velkých jmen, nadšených nehvězdnými rolemi, ale skvělí jsou i představitelé Suzy a Sama. Zcela mimořádný požitek sluchu skýtá hravé využití hudebních lekcí Benjamina Brittena v mistrovském zpracování autora původní hudby Alexandra Desplata.