Hon
Hrdinou Vinterbergova zneklidňujícího a sugestivního dramatu je čtyřicetiletý Lucas (vynikající Mads Mikkelsen), který se po těžkém rozvodu snaží začít nový život a upevnit vztah se synem Marcusem. Netuší, že nevinná lež zaseje semínko nedůvěry do společně žijící komunity přátel a on bude nucen bojovat nejen o svou důstojnost, ale také o holý život.
Dánský režisér Thomas Vinterberg přichází s dalším zneklidňujícím a sugestivním dramatem, jehož základním tématem jsou mezilidské vztahy procházející zatěžkávací zkouškou. Hrdinou jeho snímku je čtyřicetiletý Lucas, který se snaží vzpamatovat z nelehkého rozvodu, upevnit vztah se synem Marcusem a začít nový život. Věci však nejdou tak, jak si představoval. Lucas se ani nestačí nadechnout a malá, zpočátku nevinně vypadající lež, poletující jako sněhová vločka, se začne rozpouštět v intenzivně společensky žijící komunitě přátel, jež je šokována a zneklidněna. Zrodí se v ní nedůvěra. Hon, společná mužská zábava, pečetící kamarádství, se zde stává paralelou k nemilosrdné štvanici na nevinného člověka. V hlavní roli filmu, spojujícím realismus s působivou kamerou a skvělými hereckými výkony, exceluje Mads Mikkelsen jako Lucas. Právem byl na letošním MFF v Cannes oceněn za nejlepší herecký výkon.