Spořádaná rodina
Arash se po dvaadvaceti letech strávených v Paříži vrací do rodného Íránu. Brzy však poznává, že jeho vlast se pro něj stala cizinou a jeho vlastní rodina je součástí temného, krvavého koloběhu pomsty, korupce a ziskuchtovosti. Íránská variace na film noir je moderním příběhem Kaina a Ábela, při jehož realizaci se debutující režisér Massoud Bakhshi inspiroval vlastním dětstvím, prožitým v 80. letech ve stínu íránsko-irácké války.
Arash je akademik íránského původu, který se etabloval ve Francii a po dvaadvaceti letech se vrací do vlasti, aby přijal nabídku přednášet v městě Shirazu, kde žije jeho zestárlá matka. Rodina se kdysi rozpadla vinou tragických událostí, nyní však Arashe syn jeho nevlastního bartra přesvědčí, aby znovu navázal vztah s umírajícím otcem. Arash ale brzy poznává, že jeho vlast se pro něj stala cizinou a jeho vlastní rodina je součástí temného, krvavého koloběhu pomsty, korupce a ziskuchtivosti. Íránská variace na film noir nabízí moderní verzi příběhu Kaina a Ábela. Při realizaci filmu se debutující režisér Massoud Bakhshi inspiroval vlastním dětstvím prožitým v 80. letech ve stínu íránsko-irácké války. Snímek, nabízející přesvědčivý portrét současné íránské společnosti, byl ve světové premiéře uveden na letošním MFF v Cannes v sekci Quinzaine des réalisateurs.